Nio очаква „срамежливите технологии“ с AI да заменят помпозните екрани

Вкусът на клиентите ще узрее и ще потърси по-изискани решения

Nio EL6

, Nio

Nio EL6

М ного автомобили, особено в премуим класа, разчитат на все по-големи дисплеи, които често са и поне два-три. Според продуктовия директор на китайската компания Nio Бенджамин Щайнмец, това скоро ще се промени, съобщава AutoExpress.

Щайнмец смята, че тези помпозни технологии нямат бъдеще. Постепенно вкусът на клиентите ще узрее и ще започне да търси по-изискани решения. Това ще даде превес на „срамежливите технологии“, смята експертът.

Какво представляват те? Това са системи, които „не са директно видими и не скачат в лицето ви“. Например стилен дървен панел, който при докосването му светва с различни „скрити“ в него бутони. Или пък хедъп дисплеи и екрани с добавена реалност върху предното стъкло.

Щайнмец казва, че големите екрани ще бъдат търсени в мейнстрийм сегментите, като очаква да се появи технологично разделение според аудиторията и клиентските групи. От голямо значение ще е и изкуственият интелект и как той ще може да спечели доверието на хората.

AI трябва да бъде развит според техните очаквания и стандарти и хората да не чувстват, че технологията е вкарана в колите им тайно и работи без да са наясно какво прави. Например, AI може да забележи, че шофьорът винаги пуска вентилацията на седалките, когато температурата е поне 21 градуса навън. Но вместо да започне еднолично да активира функцията при тези условия, AI първо трябва да попита шофьора дали да го превърне в автоматична дейност.

„Ако AI започне да върши неща самостоятелно и не информира потребителя, това ще доведе до загуба на доверието и разочарование. Затова е важно да се намери как ще комуникира с шофьора без да разсейва и да обяснява ясно защо предлага дадено решение“, допълва Щайнмец.

Той казва, че хората в Европа и Китай сближават очакванията си от технологиите. Досега китайските клиенти искаха предимно най-големия брой нови технологии и постоянно да има нови и нови идеи в колите. Европейците пък предпочитаха да има по-малко иновации, но да са перфектно изпълнени. Вече се получава баланс – китайците искат и по-високо качество, а европейците – повечко технологии.

дисплеи екрани софтуер технологии изкуствен интелект автомобили коли